فروشگاه عرضه گوشت راسته بره برزیلی

گوشت راسته به دو طرف ستون فقرات بره یا دام های پرورشی گفته می شود که امروزه توسط شرکت های معتبر تحت عنوان گوشت برزیلی در بازار عرضه می شوند و توسط فروشگاه های معتبر قابل خریداری می باشند.
گوشت دام های پرورشی منابعی از پروتئین و آهن هستند که باعث تقویت جسمی شده و سلامت بدن هر فردی را تضمین می کنند. گوشت بسته به سن دام ممکن است دارای کیفیت متفاوتی باشد و همچنین هر قسمت از گوشت دام دارای سطح کیفی گوناگون می باشد که در این بین ماهیچه ها یا فیله و راسته از بهترین بخش های لاشه دام محسوب می شوند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

گوشت راسته بره

گوشت راسته یکی از بهترین بخش های بدست آمده از لاشه دام های پرورشی می باشد که خود از نظر سطح کیفی دارای درجات مختلفی می باشد و راسته بره نیز بعنوان بهترین و باکیفیت ترین گوشت شناخته می شود.
راسته در واقع گوشت دو طرف ستون فقرات و پشت دام را می گویند که اگر از دام های کم سن و بره های جوان بدست آید بی شک همتایی نداشته و لذیذ ترین و لطیف ترین گوشت به حساب می آید.
گوشت راسته بره دارای کمترین چربی ست و به همان نسبت کلسترولش پایین تر است بنابراین می توان آن را در سنین بالا مصرف کرد و همچنین افرادیکه بعلت بیماری ها و اختلالات قلبی و فشار از خوردن غذای چرب و گوشت منع شده اند می توانند بدون هیچ مشکلی راسته را استفاده نمایند.
راسته همانند فیله که پشت کمر دام است بعنوان گوشت کبابی استفاده زیادی دارد و امروزه در رستوران ها و هتل های بزرگ و معتبر آن را برای طبخ گران ترین غذاها استفاده می کنند که این امر نشان دهنده ارزش بالای راسته است.
راسته بره گوسفندی نسبت به راسته گاوی و گوساله ارزش تغذیه ای و درمانی بیشتری دارد و مضراتش نسبت به آن کمتر است البته منظور از مضرات همان چربی و کربوهیدرات است که اگر بیش از اندازه مصرف شود مشکلات متعددی به همراه دارد.
بطور کلی راسته بره بخش لذیذ و پرخاصیتی از گوشت بره است که در حال حاضر توسط مراکز و شرکت های تولیدی گوشت بصورت برش خورده و بسته بندی شده بفروش می رسد و توسط برخی از شرکت های خارجی برزیلی به بازار ایران وارد میگردد.

فروش گوشت برزیلی

گوشت راسته برزیلی

راسته بره برزیلی محصولی تولید شده توسط شرکت های برزیلی ست که بعنوان محصولات پروتئینه ممتاز وارداتی شناخته می شوند و عموماً خرید این راسته ها را به سایر محصولات داخلی ترجیه می دهند که دلایل این امر را ذکر خواهیم کرد.
گوشت های برزیلی ازین نظر پرفروش ترین محصولات هستند که اولاً دارای قیمت مناسب هستند، دوماً از دام های اصیل بدست آمده اند، سوماً دام ها در زمان کشتار بسیار جوان هستند.
دلیل قیمت ارزان راسته برزیلی این است که نرخ این گوشت در برزیل پایین تر از نرخ گوشت در ایران است پس خریداران به خرید این محصولات روی می آورند.
راسته بره برزیلی بصورت منجمد عرضه می شود ولی انجماد دلیل بر بی کیفیتی نیست و از کیفیت گوشت و ارزش تغذیه ای اش نمی کاهد اگرچه برخی از افراد بدون هیچ دلیل علمی این حرف را رد می کنند ولی خوب است بدانید که گوشت منجمد هیچ تفاوتی از نظر کیفی با گوشت تازه و گرم ندارد.
راسته برزیلی در تونل انجماد بصورت ناگهانی یخ می زنند و کیفیت شان حفظ می شود اما بعد از یخ زدایی باید نهایت دقت را به خرج داد و صبور بود زیرا یخ زدایی هرچه آرام تر صورت بگیرد کیفیت بیشتر حفظ می شود بدین صورت که قبل از مصرف حدودا پنج ساعت باید گوشت را در دمای اتاق بگذارید تا با دمای طبیعی و تدریجی ذوب شود سپس آن را استفاده کنید در این صورت خواهید دید هیچ خونابه ای از گوشت ترشح نشده پس یعنی ارزش غذایی و پروتئین و ریزمغذی های راسته حفظ شده اند اما می توانید طور دیگری هم یخ زدایی را انجام دهید تا ببینید چقدر خونابه از آن خارج می گردد مثلا می توانید گوشت را در بخار پز بگذارید یا زیر شیر آب داغ بگیرید آنگاه مشاهده خواهید کرد گوشت در زمان یخزدایی حجم زیادی خونابه از دست می دهد که این خونابه ها در واقع حاوی پروتئین و مواد مغذی گوشت هستند.
با این گفته ها دریافتیم که یخزدایی تنها عامل تعیین کننده کیفیت گوشت است و چیزی که گوشت های منجمد برزیلی را بی کیفیت می کند انجماد نیست بلکه شیوه نادرست یخ زدایی ست.
در حال حاضر فروشگاه ها و دفاتر فروش گوشت در ایران گوشت های برزیلی را بعنوان محصولات ممتاز بدست مشتریان می رسانند که در این محصولات راسته بره، فیله گوساله، ماهیچه و حتی عصاره گوشت برزیلی مشاهده می شوند و تماماً با بهترین سطح کیفی قابل خریداری اند و در قیمت هایی باور نکردنی بفروش می رسند.

فروش گوشت برزیلی

منبع: خوراک دام و طیور ایران

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما