شیوه صحیح یخ زدایی گوشت منجمد برزیلی

گوشت منجمد برزیلی و گوشت بلدرچین امروز محصولی است که در کشورمان فروش خوبی دارد ولی باید با شیوه های صحیح و اصولی یخ زدایی این گوشت ها آشنا باشیم تا از کیفیت گوشت در زمان مصرف کاسته نشود.
گوشت های برزیلی از پرفروش ترین محصولات گوشتی هستند که در بازار ایران و سایر نقاط دنیا محبوبیت زیادی کسب کرده اند و بعنوان ارزان ترین محصولات در ایران بفروش می رسند.
این محصولات بعنوان گوشت های درجه یک و ممتاز ارائه می شوند اما برخی از افراد بخاطر اینکه محصولات گوشتی بصورت یخ زده هستند آنها را کم کیفیت می دانند و عقیده دارند کیفیت گوشت های برزیلی بخاطر انجماد کاهش یافته است.
در این خصوص باید بگوییم که بسیاری از متخصصان اتفاق نظر دارند که انجماد در کیفیت گوشت تغییری ایجاد نمی کند و این شیوه یخ زدایی است که کیفیت گوشت را دستخوش تغییر می کند به بیانی واضح تر گوشت های برزیلی کیفیت بالا دارند و اگرچه بصورت منجمد شده هستند ولی کیفیت شان تغییری نکرده و تنها شیوه ذوب کردن یخ آنهاست که باعث می شود کیفیت شان پایین آید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

شیوه درست یخزدایی گوشت برزیلی

برای بسیاری از خانواده ها پیش آمده است که برای طبخ غذایی گوشت یخ زده موجود در فریزر را در می آورند و درون آب گرم می گذارند تا زودتر یخش ذوب شود و یا اینکه آن را با بخار پز و بصورت سرعتی یخزدایی می کنند.
گوشت منجمد و گوشت بلدرچین در کشتارگاه گر با این شیوه ها یخزدایی شود کیفیتش را از دست می دهد و اگر دقت کنید خواهید دید خونابه هایی از گوشت در طی یخزدایی سرعتی ترشح می شوند که در واقع این خونابه ها همان پروتئین، آهن و ریزمغذی های گوشت هستند و با یخزدایی غیر اصولی از گوشت خارج گشته اند.
بطور کلی یخزدایی گوشت های برزیلی نیز اگر اینچنین باید بی شک کیفیتش را از دست داده و مواد مفیدش را از دست می دهد پس بهتر است با شیوه صحیح ذوب کردن یخ این محصولات آشنا باشید.
بهترین شیوه و استاندارد ترین روش جهت ذوب کردن یخ گوشت های برزیلی این است که آنها را چند ساعت قبل از مصرف از فریزر بیرون آورید و بگذارید با دمای محیط یکسان شود یعنی اگر برای نهار قصد طبخ گوشت را دارید می توانید صبح آن را بیرون آورید.
زمانیکه گوشت بصورت تدریجی و با دمای محیط یخزدایی می شود هیچ تغییری در کیفیتش حس نخواهد کرد و اگر دقت کنید هیچ خونابه از از آن خارج نمی گردد و این یعنی گوشت کیفیت خود را حفظ کرده.
بطور کلی باز کردن یخ گوشت های برزیلی هرچه آهسته تر و با صبر بیشتر صورت گیرد، کیفیت گوشت بیشتر حفظ خواهد شد و گوشت همانند گوشت تازه غنی از ریزمغذی ها می باشد.
منبع: خوراک دام و طیور ایران

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما